Επιμέλεια κειμένου: κα Σκαβάρα Μαρία, Θεολόγος- Δρ Φιλολογίας
Στην Ιερά Μητρόπολη Αιτωλίας και Ακαρνανίας, από τις 13 Φεβρουαρίου 2011 λειτουργεί και επίσημα Υπηρεσία Γυναικείων Θεμάτων, με την προσωνυμία «Διακονία Στηρίξεως Γυναικών “Παναγία η Παραμυθία”».Τα εγκαίνια του χώρου που θα στεγάσει το Κέντρο Διακονίας, πραγματοποιήθηκαν στον Ιερό Ναό της Αγίας Τριάδος Αγρινίου από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη κ. Κοσμά με την παρουσία πλήθους πιστών, οι οποίοι παραβρέθηκαν και χαιρέτισαν το ξεκίνημα αυτής της προσπάθειας. Η λειτουργία του χώρου διακονίας είναι καθημερινή (10.00–12.00 π.μ., πλην Τετάρτης που θα λειτουργεί στις 4.00–6.00 μ.μ.), στο ισόγειο της αίθουσας του Ι. Ν. Αγίας Τριάδος Αγρινίου.
Σκοπός της Διακονίας είναι η ενδυνάμωση του ρόλου της γυναίκας στο πνευματικό και προνοιακό έργο της Εκκλησίας, η ανάπτυξη νέων μορφών εθελοντικής δράσης, η αντιμετώπιση συγχρόνων κοινωνικών προβλημάτων που απασχολούν την γυναίκα, η πνευματική, ψυχική στήριξη και προστασία της γυναίκας και της οικογενείας, σε μία εποχή που μαστίζεται από τη βία, την έκλυση των ηθών και την αποχριστιανοποίηση της ελληνικής κοινωνίας.Το έργο αυτό εντάσσεται στο γενικό πλαίσιο των σκοπών του Διαμητροπολιτικού Δικτύου Γυναικών της Εκκλησίας της Ελλάδος, το οποίο ιδρύθηκε το 2004, αποτελείται από τις Υπηρεσίες Γυναικείων Θεμάτων των Ιερών Μητροπόλεων και διευθύνεται από την Ειδική Συνοδική Επιτροπή Γυναικείων Θεμάτων, με έδρα την Αθήνα.
Η τελευταία συνεστήθη από τον αείμνηστο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών κυρό Χριστόδουλο από το 2002 (σύμφωνα με τον κανονισμό 153, άρθρο 3 στο ΦΕΚ 266, τ. 1, 1/11/2002), για θέματα που αφορούν στο γυναικείο φύλο εντός και εκτός του ελλαδικού χώρου κι έχουν άμεσο ή έμμεσο σχέση με τα ενδιαφέροντα και τον σκοπό της Εκκλησίας.Το Δίκτυο αποσκοπεί στη σύνδεση των υπηρεσιών των Ιερών Μητροπόλεων και των γυναικών που ασχολούνται στην πρόνοια της Εκκλησίας και επιτελούν σημαντικό κοινωνικό έργο.Οι Υπηρεσίες Γυναικείων θεμάτων στοχεύουν επίσης στην αξιοποίηση και προβολή της ορθόδοξης χριστιανικής αντίληψης για την ισότητα-ισοτιμία των φύλων, η οποία στην Εκκλησία είναι αυτονόητη και κατοχυρωμένη, σύμφωνα με τον Απόστολο Παύλο («οὐκ ἔνι ἄρσεν καὶ θῆλυ, πάντες γὰρ εἷς ἐστέ ἐν Χριστῶ Ἰησοῦ», Γαλ, 3, 28).
Η Εκκλησία θεολογικά ορίζεται ως Σώμα Χριστού, συναγμένο γύρω από το ευχαριστιακό δείπνο, το οποίο συνδέει τον Χριστό με τους πιστούς. (Α΄ Κορ. 12,27) Σ’ ένα τέτοιο σώμα, έχουν θέση όλα τα μέλη, που με τα ιδιαίτερα χαρίσματά τους ισόρροπα μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη λειτουργία του.Η γυναίκα είναι πρόσωπο, αγιάζεται όπως και ο άνδρας και πλαισιώνει την εκκλησιαστική ζωή σε μεγαλύτερο βαθμό από τον άνδρα. Μετά τη θετική στάση του Χριστού απέναντι στη γυναίκα, στην πρώτη Εκκλησία η γυναίκα αξιοποιείται και αναλαμβάνει ρόλους, όπως της διακόνισσας, της προφήτιδας, της ιεραποστόλου.Έκτοτε, ιστορικο-κοινωνικοί λόγοι διαμόρφωσαν την Εκκλησία σ’ ένα κλειστό θεσμό, ενώ η αξιοποίηση των γυναικών, όπως ευρύτερα των λαϊκών, συνιστά μία δυναμική προοπτική για την Εκκλησία.Το Δίκτυο αυτό των Γυναικών έχει κατ’ εξοχήν εκκλησιαστικό χαρακτήρα, πηγάζει από τη γνήσια εκκλησιαστική ζωή των μελών του, που πρώτο τους μέλημα είναι η εν Αγίω Πνεύματι ζωή. Αυτή η ζωή που τρέφεται μέσα στα μυστήρια της Εκκλησίας. Αυτή φέρνει στο παρόν, εδώ και τώρα τη μελλοντική Βασιλεία του Θεού στον κόσμο.
Όταν οι ψυχές νιώσουν πρώτες τη θαλπωρή και τη λύτρωση που χαρίζει ο Λόγος του Θεού, τότε αυθόρμητα μεταδίδουν και στους άλλους την αγάπη του Θεού και το σεβασμό στην προσωπικότητα του κάθε ανθρώπου.
Η διακονική παρουσία της χριστιανής γυναίκας στην Εκκλησία μας παραπέμπει στην πρώτη χριστιανική Εκκλησία, όπου έδρασαν σπουδαίες γυναικείες προσωπικότητες, οι οποίες μετά από το πρόσωπο της Θεοτόκου, αποτελούν μεγάλα αναστήματα αγίων που ζουν μέσα στη Χάρη του Χριστού και είναι πρότυπα προς μίμηση για κάθε σύγχρονη γυναίκα.
Ευχόμαστε ο Θεός να ευλογήσει το αξιόλογο αυτό έργο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου