Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020

Αποχαιρετιστήρια ομιλία π. Σπυρίδωνα Ιωάννου προς το εκκλησίασμα και όλους τους ευλαβείς Ενορίτες του

 Αγαπητοί αδελφοί, 

 Υπάρχουν στιγμές στην ανθρώπινη ζωή, στη ζωή του κάθε ανθρώπου, είτε κληρικός είναι είτε λαϊκός όπου η ψυχή βιώνει την κατάσταση που συχνά θα ακούτε να αναφέρεται στην ζωή της Εκκλησίας μας, αυτή της Χαρμολύπης! Μια τέτοια κατάσταση πλημμυρίζει την ψυχή μου ατενίζοντας τα αγαπημένα και τίμια πρόσωπα όλων σας. Η χαρά που με γέμισε η συναίσθηση … ότι εκπλήρωσα με τον καλύτερο ανθρωπίνως δυνατόν τρόπο το θέλημα του Θεού  αλλά και την υπόσχεση μου προς τον Πατέρα της τοπικής μας Εκκλησίας Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κκ Κοσμά, όταν ανέλαβα την διαποίμανση αυτού του χωριού, αναμιγνύεται με λύπη τώρα που πρέπει να σας ατενίσω και να σας αποχαιρετίσω ύστερα από 12 ευλογημένα και αγιασμένα χρόνια ανάμεσα σας. Πορεύομαι στη νέα μου ενορία κατ εντολή του Σεβασμιωτάτου, στον Άγιο Δημήτριο Παραβόλας, δίπλα από το σπίτι μου ως Ιερατικός Προϊστάμενος σε αυτόν το Ναό αλλά ταυτοχρόνως  και ως διοικητικός Προϊστάμενος και Αρχιερατικός Επίτροπος της Αρχιερατικής Περιφέρειας Παραβόλας της καθ ημάς Ιερά Μητροπόλεως. 

 8 Μαρτίου 2008 - 27 Σεπτεμβρίου 2020… 12 μίση ολόκληρα χρόνια από τη ζωή μου και την ιερατική μου πορεία. 

Αναπόφευκτα έρχονται στη θύμησή μου όλες οι υπέροχες στιγμές που έζησα στην ενορία αυτή, την μέχρι τώρα πνευματική μου οικογένεια αλλά και όλες οι ατυχείς στιγμές (γιατί μια οικογένεια δεν έχει μόνο χαρούμενες ώρες αλλά και δύσκολες) που και αυτές με κάνουν να χαίρομαι γιατί ήταν ενταγμένες στο σχέδιο της παιδαγωγίας του Αγίου Θεού για μένα και για σας!!! Αναχωρώ όμως έχοντας μέσα μου την πεποίθηση και την σιγουριά πως έβαλα κι εγώ ένα ταπεινό λιθαράκι στην πνευματική οικοδομή της τοπικής μας Εκκλησιαστικής κοινότητος. Έλαβα πάρα πολλά τηλέφωνα και πάρα πολλά μηνύματα την τελευταία εβδομάδα που μαθεύτηκε η αναχώρηση μου από το Ναό αυτό. Πολλά συγκινητικά και ευχαριστήρια μηνύματα για την προσφορά μου σε εσάς και πολύ σας ευχαριστώ.  

Δεν θα μιλήσω αυτή τη στιγμή για τα έργα που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια μέχρι και σήμερα. Είστε όλοι αδιάψευστοι μάρτυρες αυτών όλοι σας αλλά και όλη η Μακρυνεία, ώστε να μιλάει  όλη η περιοχή για το τεράστιο πνευματικό έργο που συνετελέσθη,   για μια αναβαθμισμένη αλλά και πνευματικά αναγεννημένη και καλλιεργημένη Γραμματικού.

 Τα χρήματα που δίνατε όλα αυτά τα χρόνια από το υστέρημά σας, αξιοποιήθηκαν με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο προς δόξαν του Τριαδικού μας Θεού αλλά και ωφέλεια δική σας. Γιατί τα χρήματα εσείς τα δίνατε για το Ναό σας, και εγώ σας τα επιστρέφω και σας τα παραδίδω σήμερα ακέραια με την αναχώρηση μου από το Ναό αυτό. 

Από τα βάθη της καρδιάς μου θα ήθελα να ευχαριστήσω ανεξαιρέτως όλους του ευλογημένους κατοίκους του χωριού που διηκόνησα και υπηρέτησα με αγάπη αλλά και φόβο Θεού για 12 έτη όσο είναι ανθρωπίνως δυνατόν, εισπράττοντας όλα αυτά τα χρόνια αγάπη, καλοσύνη, σεβασμό, εμπιστοσύνη και απεριόριστη εκτίμηση προς το πρόσωπό μου και αυτό μου δίνει δύναμη και κουράγιο να συνεχίσω από τούδε και στο εξής το διοικητικό αλλά και πνευματικό έργο ενός ευλογημένου τμήματος της Ιεράς μας Μητροπόλεως. Ήρθα ως ιερέας δίχως πείρα, ξένος ανάμεσά σας και φεύγω από τη Γραμματικού…  με τις καλύτερες αναμνήσεις αλλά και με συγκινητικές πνευματικές στιγμές χαραγμένες στην καρδιά μου που ζήσαμε την ευλογημένη αυτή περίοδο με τις Ιερές μας Ακολουθίες, τις κατανυκτικές αγρυπνίες μας, με τις εκδηλώσεις μας, με τα κατηχητικά μας σχολεία και με τον κύκλο γυναικών .

 Ήρθα μόνο με μια βαλίτσα με τα άμφια μου και φεύγω πάλι έτσι αλλά κρατώντας άλλη μια βαλίτσα. Αυτή που μέσα είναι γεμάτη από την αγάπη σας, από της στήριξη σας αλλά και τον σεβασμό σας απέναντι μου. Ήρθα φτωχός και φεύγω πλούσιος από την αγάπη σας η οποία με ξεχειλίζει .  Με εμπιστευθήκατε και μου ανοίξατε την καρδιά σας και το εισέπραττα καθημερινά και με τις συναναστροφές μας αλλά και με την μαζική σας προσέλευση στο μυστήριο της μετανοίας και εξομολογήσεως κάτω από το πετραχήλι μου ως πνευματικός σας πατέρας.

 Όλα αυτά τα χρόνια επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι πορεύθηκα με ειλικρίνεια και σεβασμό απέναντι όλων,  δίχως εξαιρέσεις, δίχως διαχωρισμούς, παρά τα όποια εμπόδια και τις όποιες δυσκολίες .Δεν ξεχώρισα ποτέ κανέναν, ανεξαρτήτως ηλικίας η οικονομικής κατάστασης. Όλοι για μένα ήταν και είναι ίσιοι από το μικρότερο παιδάκι μέχρι τον μεγαλύτερο και ηλικία.

Να ευχαριστήσω όλους τους Ιερείς της Αρχιερατικής Περιφερείας Μακρυνείας που συνεργάστηκα μαζί τους ως Αρχιερατικός Επίτροπος Μακρυνείας αρκετά χρόνια  με πνεύμα αγάπης και κατανόησης. Διδάχθηκα πάρα πολλά από την αγιασμένη τους πορεία, από τη σεμνότητα του χαρακτήρος , από το ήθος , από το παράδειγμά τους,  αλλά και από την ιεροπρέπειά τους και πολύ τους ευχαριστώ.

Καθηκόντως θα ήθελα να ευχαριστήσω τους άμεσους συνεργάτες μου όλα αυτά τα χρόνια, την προηγούμενη αλλά και την παρούσα εκκλησιαστική επιτροπή. Εργαστήκαμε όλα αυτά τα χρόνια μόνο για το καλό του χωριού σας. Για να αφήσουμε κάτι καλύτερο από αυτό που παραλάβαμε. Η αγάπη τους, η προθυμία τους η καλοσύνη τους θα μείνουν για πάντα χαραγμένα στη μνήμη μου. 

Να ευχαριστήσω όλους τους αγίους  Ιεροψάλτες του Ναού που συνεργάσθηκα όλα αυτά τα χρόνια , τα άτομα εκείνα  που γευθήκαμε πνευματικές στιγμές μέσα από τις Ακολουθίες μας με τις κατανυκτικές φωνές τους. Πάντα ήταν  παρόντες και  πρόθυμοι σε ότι τους έλεγα δίχως αντιρρήσεις. Ευχαριστίες μεγάλες στη Νεοκώρου του Ναού μας που όλο αυτό το διάστημα έδινε τον καλύτερο εαυτό της προκειμένου η Ενορία να είναι να πραγματικό στολίδι σε ότι αφορά την καθαριότητα και τον ευτρεπισμό της. Τους ευχαριστώ όλους για την ανοχή τους στην αυστηρότητά μου, στις όποιες παραξενιές μου … παραξενιές που δεν είχαν στόχο την προσωπική μου ικανοποίηση αλλά την σωστή προαγωγή του έργου της Εκκλησίας.

Ευχαριστίες επίσης αξίζουν και οι 2 πρόεδροι του χωριού μας που ήταν δίπλα στην Εκκλησία σε ότι χρειαζόταν, τον πολιτιστικό μας σύλλογο, στην ομάδα του χωριού,  τις κυρίες που πάντα με καλοσύνη και με προθυμία σε ότι ζητούσαμε ανταποκρινόταν με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο, τα παιδία του κατηχητικού μας σχολείου για την αγάπη τους και τον σεβασμό τους προς το πρόσωπό μου. Βλέπω τα παιδιά αυτά σήμερα να είναι  παλικάρια ολόκληρα, φοιτητές και φοιτήτριες και έρχεται στο μυαλό μου η εικόνα τους όταν πρώτο ήρθα στο χωριό που ήταν πολύ μικρά σε ηλικία. 

Αν παρ΄ ελπίδα άθελα μου πίκρανα η στενοχώρησα  κάποιον ζητώ ταπεινά συγνώμη . Εξ άλλου είμαι σίγουρος πως δεν θα σας εγκαταλείψω μιας και θα είμαι παρών είτε στις χαρές σας, είτε στις λύπες και στα πανηγύρια των εξωκλησιών σας. 

Στο Ναό αυτό θα διακονήσει από την ερχόμενη Κυριακή ένας πολύ καλός Ιερέας, ονόματι π. Νικόλαος Λαμπράκης, έγγαμος ιερέας με ένα μικρό παιδί, 15 χρόνια περίπου Ιερέας με ήθος με αγάπη και καλοσύνη . Είμαι σίγουρος ότι θα τον αγκαλιάσετε , θα τον αγαπήσετε, θα τον στηρίξετε όπως κάνατε και με εμένα όλα αυτά τα χρόνια.  Και είμαι απόλυτα ικανοποιημένος και ευτυχισμένος και χαρούμενος που αφήνω την Ενορία σε παρά πολύ καλά χέρια. Και σε καλό Ιερέα που θα δώσει τον καλύτερο του εαυτό για εσάς, αλλά και σε καλούς και άξιους επιτρόπους που παλεύουν για το καλό της Εκκλησίας και του χωριού σας. Στηρίξτε τους, αγαπήστε τους και είμαι σίγουρος ότι ο π. Νικόλαος έχει πολλά να σας δώσει και να σας προσφέρει αλλά προπαντώς να συνεχίσει αυτό που παραλαμβάνει από έμενα σήμερα. Μια ενορία χωρίς καμία οικονομική η φορολογική εκκρεμότητα. Μια ενορία στολίδι της Μακρυνείας.  Μια ενορία οικονομικά εύρωστη. 

Τελειώνοντας αυτό όμως που θα ήθελα  ως τελευταία συμβουλή να σας δώσω μέσα από την ψυχή μου είναι να μην χάσετε την πίστη σας απέναντι στο Χριστό και στα Μυστήρια της Εκκλησίας μας. Διανύουμε πολύ δύσκολους καιρούς και έρχονται ακόμα δυσκολότερες μέρες για την Εκκλησία μας και την πίστη μας. Κρατήστε της πίστη σας δυνατή . Μην σας φοβίζει τίποτα αρκεί η ψυχή μας και η συνείδηση μας να είναι αναπαυμένη. Μέσα σε αυτά τα 12 χρόνια θέλησα και προσπάθησα με όλες μου τις δυνάμεις  να διδάξω την αγάπη του Χριστού, γιατί ο Χριστός μας αγαπάει όλους,  και κέρδος μας είναι όταν ζούμε μέσα στα Μυστήρια της Εκκλησίας μας. Αν μέσα σε αυτή την πορεία ήμουν η αφορμή, η αιτία,  κάποιοι άνθρωποι να αναπαυθούν ψυχικά και να καλλιεργηθούν πνευματικά, οφείλουν να το συνεχίσουν αυτό, γιατί η Εκκλησία του Χριστού και η ορθόδοξος πίστη είναι πάνω από τα πρόσωπα. Ο Χριστός είναι αυτός που βοηθάει , ο Χριστός είναι αυτός που σώζει.  Εμείς οι Ιερείς είμαστε απλώς υπηρέτες του αλλά και υπηρέτες όλων υμών. Ο Θεός να σας έχει πάντα καλά 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου