Η θρησκευτική εκπαίδευση αποτελούσε ανέκαθεν αντικείμενο ευρείας δημόσιας συζήτησης και αντιπαραθέσεων. Τελευταία, ενισχύονται οι φωνές που, διαχρονικά, τάσσονται εναντίον του χαρακτήρα και του περιεχομένου του Μαθήματος των Θρησκευτικών, ακόμα και εναντίον αυτής της ύπαρξής του, επιδιώκοντας με άμεσο ή έμμεσο τρόπο την ουσιαστική κατάργησή του. Στα πλαίσια αυτά, το 2011 συντάχτηκε -και έκτοτε εφαρμόζεται πιλοτικά σε ορισμένα σχολεία της χώρας- ένα Πρόγραμμα Σπουδών που δίνει στο Μάθημα των Θρησκευτικών κοινωνιολογικό - θρησκειολογικό χαρακτήρα και περιεχόμενο, προκαλώντας πολλαπλές και έντονες αντιδράσεις στο θεολογικό, ακαδημαϊκό και εκκλησιαστικό χώρο. Η πολλαπλότητα και η ένταση των αντιδράσεων αυτών έχουν εκ των πραγμάτων καταστήσει προβληματική την εφαρμογή αυτού του Προγράμματος.
Όλα αυτά συμβαίνουν σε μια περίοδο όπου το Μάθημα των Θρησκευτικών, προσαρμοσμένο στα στοιχεία εκείνα που συνιστούν την Ταυτότητα του ελληνικού Έθνους, είναι απαραίτητο για την -ολοένα και φτωχότερη, από πλευράς πνευματικής, κοινωνικής και πολιτισμικής- Αγωγή των παιδιών.Λαμβάνοντας υπόψη αυτά τα δεδομένα, το Εργαστήριο Παιδαγωγικής – Χριστιανικής Παιδαγωγικής του Τμήματος Ποιμαντικής και Κοινωνικής Θεολογίας Α.Π.Θ. διοργανώνει διήμερο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα «Το Μάθημα των Θρησκευτικών: Προβληματισμοί - επισημάνσεις - προτάσεις», στη Θεσσαλονίκη (Αίθουσα Τελετών ΑΠΘ & Αίθουσα Εκδηλώσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης), στις 11 και 12 Μαρτίου 2013, υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.
Στο Συνέδριο θα συμμετάσχουν Ειδικοί Επιστήμονες Πανεπιστημιακοί, Παιδαγωγοί, Νομικοί, Ψυχολόγοι, Ιστορικοί, Πολιτειολόγοι, Σχολικοί Σύμβουλοι του Μαθήματος των Θρησκευτικών, Θεολόγοι Εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδος.Διευκρινίζεται ότι το Συνέδριο αυτό δεν αφορά γενικά σε θέσεις ή αντιθέσεις σχετικά με το Μάθημα των Θρησκευτικών, αλλά προσανατολίζεται συγκεκριμένα στην ανάδειξη των πολλαπλά εκφρασμένων προβληματισμών, απέναντι στη μελλούμενη πορεία του Μαθήματος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου