Κυριακή 3 Ιουνίου 2018

Προσκυνηματική εκδρομή της Ενορίας μας στην ΑγιοΜετεωρίτικη πολιτεία και στα Τρίκαλα

Tην πρώτη για τη φετινή χρονιά προσκυνηματική εκδρομή, διοργάνωσε ο Ιερός μας Ναός χθές Σάββατο 2 Ιουνίου 2018 με τη συμμετοχή 70 ατόμων στις Ιερές Μονές της ΑγιοΜετεωρικής πολιτείας.
    Πιο αναλυτικά στις 06:00 το πρωί συγκεντρωθήκαμε στον Ιερό Ναό Αποστόλου Φιλίππου και μέσω Ιονίας Οδού κάναμε μια στάση πριν τα Γιάννενα για τον πρωινό μας καφέ. Εν συνεχεία μέσω της Εγνατίας Οδού φθάσαμε στις 11:00 το πρωί στην ανδρική κοινοβιακή Ιερά Μονή Βαρλαάμ. Εκεί  προσκυνήσαμε την Ιερά Εικόνα της Παναγίας της Τριχερούσας που προσφάτως και συγκεκριμένα στις 4 Φεβρουαρίου 2018 υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σταγών και Μετεώρων κκ Θεοκλήτου έγινε η ενθρόνιση του πιστού αντιγράφου της θαυματουργού Εικόνος που βρίσκεται στην Ιερά Μονή Χιλανδαρίου Αγίου Όρους. Η Παναγία Τριχερούσα ανήκει στον εικονογραφικό τύπο της Οδηγήτριας. Προέρχεται από τη μονή του Αγίου Σάββα των Ιεροσολύμων. Στο κάτω αριστερό μέρος της εικόνας βρίσκεται ένα τρίτο χέρι, δηλαδή το κομμένο στη Δαμασκό χέρι του Ιωάννη Δαμασκηνού, ο οποίος συκοφαντήθηκε από τον Λέοντα Γ΄ στον χαλίφη της Δαμασκού, λόγω της εικονοφιλίας του. Επειδή όμως, σύμφωνα με την παράδοση, το κομμένο χέρι αποκαταστάθηκε με θαυματουργό τρόπο από την Παναγία, έκτοτε εικονίζεται ως αφιέρωμα. Το 1217 περιήλθε στη κατοχή του Σέρβου Αρχιεπισκόπου Σάββα. Η εικόνα έμεινε στη Σερβία για αρκετά χρόνια μέχρι τις αρχές του 15ου αιώνα, οπότε μεταφέρθηκε στο Άγιον Όρος για να μην πέσει στα χέρια των Τούρκων. Από τότε η εικόνα βρίσκεται στη Μονή Χιλανδαρίου.
     Αφού μας  μίλησε ο σεβασμιος Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής γέροντας Ισίδωρος περί της Ιεράς Μονής, μας ανέλυσε και τη θαυμάσιο εικονογραφία της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου που βρίσκεται στον Νάρθηκα της Ιεράς Μονής.
Ξεναγηθήκαμε στο χώρο που βρίσκεται το κελάρι, το δίχτυ που ανέβαζαν τα παλαιότερα χρόνια τρόφιμα και άλλα είδη και εν συνεχεία ξεναγηθήκαμε και στο Μουσείο Εκκλησιαστικών κειμηλίων της Ιεράς Μονής. Αφού λάβαμε την ευχή του Καθηγουμένου αναχωρήσαμε για τη γυναικεία Ιερά Μονή Αγίου Στεφάνου όπου και πάλι ξεναγηθήκαμε από τις γερόντισσες της Ιεράς Μονής για το ιστορικό του Μοναστηριού. Αφού γευματίσαμε σε παρακείμενο εστιατόριο αναχωρήσαμε για την πόλη τω Τρικάλων για τον απογευματινό μας καφέ. Θαυμάσαμε το Μητροπολιτικό Ναό του Αγίου Νικολάου αλλά και τα ερείπια της οικίας του Αγίου Εφραίμ του θαυματουργού Συγκεκριμένα, σύμφωνα με προφορικές μαρτυρίες το σπίτι όπου γεννήθηκε στα Τρίκαλα το 1384 ο Άγιος Εφραίμ κατέρρευσε έπειτα από έναν μακρύ και δύσκολο χειμώνα, με πολλά χιόνια και έντονες βροχοπτώσεις.Σύμφωνα με την προφορική παράδοση το σπίτι όπου έζησε τα πρώτα χρόνια της ζωής του ο Άγιος Εφραίμ, κατά κόσμον Κωνστανίνος Μόρφης, βρίσκονταν στις όχθες του Ληθαίου, στο ύψος της «Αύρας».
    Ύστερα από τον απογευματινό μας καφέ άκρη στο ποτάμι πήραμε το δρόμο της επιστροφής με άφιξη στο χωρίο μας περίπου στις 22:00 το βράδυ γεμάτοι πνευματικά εφόδια και πολλές εμπειρίες από την εκδρομή που διοργάνωσε ο Ιερός μας Ναός.